Danmark skal FREMAD

Af Morten Østergaard, 5. juni 2019

Så er det nu, Danmark. På Grundlovsdag går vi til folketingsvalg. Siger du nej til mere af det samme – og ja til forandring? Så stem på Radikale Venstre i dag.

Vi har hele tiden sagt det klart: Dette valg handler om, om vi skal fortsætte symbolpolitikken eller sætte en ny kurs mod et grønnere, friere og stærkere Danmark.

Vi går til valg på et opgør med symbolpolitik og magtfuldkommenhed. Vi er garanten for forandring. For Danmark har brug for en ny politik, en ny regering og en ny statsminister. Vi trænger til et vagtskifte i dansk politik. Hvis der tegner sig et nyt flertal i aften, giver vi derfor Mette Frederiksen muligheden for sammen med os at sætte en ny kurs.

LAD GRUNDLOVSDAG BRINGE FORANDRING

Gennem tiden har Grundlovsdag igen og igen dannet ramme om store forandringer i Danmark.

Den 5. juni har vi gennem historien sagt nej til enevælde og ja til demokrati. Nej til forskelsbehandling og ja til kvinders stemmeret.

Men hvordan vil vi huske Grundlovsdag 2019?

Som dagen, hvor vi valgte fire år med mere af Dansk Folkeparti og Støjbergs skadelige symbolpolitik? Eller som dagen, hvor vi rejste os og bragte Danmark tilbage på sporet?

Vi radikale vil fremad. Med rigtige løsninger på de virkelige problemer. Fuld fart på klimakampen. En langt bedre start på livet til vores børn. Tættere europæisk samarbejde om de problemer vi aldrig løser selv. Og meget mere hjerterum, anstændighed og plads til at være forskellige.

FREMAD

I dag er det igen 5. juni. Og vi har igen muligheden for at skrive historie.

Savner du mod og visioner? Og siger du nej til mere af det samme – og ja til en ny retning?

Så stem Danmark fremad.

Tør vi, kan vi!