DER ER HÅB!

Nu tager vi første skridt mod at få de danske børn i syriske fangelejre hjem til Danmark. Regeringen har siddet på hænderne længe, men nu er der bevægelse. Regeringen er nu forpligtet på at finde veje og modeller til at få børnene hjem og sender folk af sted til lejrene for at få det til at ske. En første vigtig indrømmelse.

Skal de børn hjem? Hellere i dag end i morgen!
Går det for langsomt? Ja! Jo længere tid der går, jo værre bliver situationen.

Fortsætter Radikale Venstre kampen? Det kan I regne med!
For det er uværdigt for Danmark ikke at handle på den umenneskelige situation, de befinder sig i. Det er også vigtigt for Danmarks sikkerhed, at vi får børnene på dansk jord. Ligesom det tjener vores sikkerhed bedst, at vi får mødrene til Danmark, hvor vi kan retsforfølge dem.

Danske statsborgere er Danmarks ansvar. Derfor er det vigtigt med den individuelle vurdering af hver enkel familie. Vi vil holde regeringen fast på handling, og på at konventioner overholdes.
Vi lykkes måske ikke med at få alle børn til Danmark på én gang. Dertil er der for mange forhindringer på vejen og endnu for få, som stiller sig på børnenes side.

Men kampen fortsætter. For børn er børn. Og de danske børn i Syrien skal hjem.