Drop det løse. Danmark skal fremad!

Danmark har inderligt brug for en ny retning. For vi er og kan så meget mere end det, vi har set de sidste fire år. Derfor skal en ny regering gøre Danmark grønnere, friere og stærkere, hvis vi skal støtte den.

Flere og flere kender vores historie. Om virkeligheden, der kalder på rigtige løsninger frem for symbolpolitik, fra klimaet til integrationen. Om værdier og fornuft, der går fløjten, når alle lader DF diktere kursen. Om vores 132 radikale bud på det grønnere, friere og stærkere Danmark, vi kan skabe, hvis vi leder med mod, ambitioner og udsyn.

Vores historie kan også fortælles helt kort: Drop det løse. Stå fast. På vores fælles værdier, ansvaret for hinanden og den verden, vi lever i. På udsyn og hensyn. På, at mod og mening igen skal tegne politik.

Fordi, der er så hårdt brug for at sætte den meningsløse symbolpolitik stolen for døren. For at gøre op med ambitionsløse klimamål og hjerteløse forhold for de mest udsatte. Og ikke mindst for at give håb til alle dem, der i dag er modløse og partiløse.

Derfor står vi fast på, at Danmark har brug for en ny retning. Og er klar med fem konkrete skridt fremad, som alle burde kunne samles om.

Vi stiller ikke krav om, at alt skal være nøjagtig, som vi foreslår. Men krav om enighed om vejen frem, der hvor der nu hersker usikkerhed. For vi vil bringe Danmark fremad på disse fem områder:

• FÆRRE FATTIGE BØRN. I Danmark anno 2019 skal børn simpelthen ikke vokse op i fattigdom. En ny regering skal bringe antallet af fattige børn ned. Ellers fortjener den ikke at være regering. Punktum.
  • MERE GRØN HANDLING. Vi skal igen gå forrest i den grønne omstilling. Med et forpligtende klimamål vil vi skyde hul i sort snak og vissengrønne ambitioner. Danmark skal være grønnere. Nu.
  • MERE INTEGRATION. Vi skal give integrationen et skub fremad fremfor at sætte den i stå. Børn skal møde hinanden i skolen. Og voksne skal i arbejde. Danmark skal være friere. Sæt i gang.
  • MERE EUROPA. Klimaforandringer, flygtningekriser og globale terrornetværk bremser vi aldrig alene. Danmark skal være del af Europa fremfor at følge i hælene af det britiske Brexit kaos. Danmark skal være stærkere. Let’s go.
  • RÅD TIL FREMTIDEN. Og alt det, vi drømmer om. En bedre opvækst til vores børn. Uddannelser i udvikling fremfor afvikling til vores unge. Det koster. Men kan en ny regering ikke skabe råderum til at gøre vores drømme til virkelighed – hvad skal vi så med den?

Det er da værd at kæmpe for.

Tiden er nu. Retningen er klar.

Danmark skal fremad!

Vær med til at dele budskabet.