*|MC:SUBJECT|*

Hvad er meningen - for dig?

I den kommende måned ruller Morten Østergaard sit kontor uden for Borgen og tager landet rundt for at tale med dig om meningen.

Læs mere om turen her

Hvad er meningen?

Hvor får vi meningsløst spændt ben for den sunde fornuft og de rigtige løsninger? Hvor kan vi sammen skabe ny mening? Hvad er de vigtigste problemer, vi skal tackle først? Hvilket Danmark drømmer du om, hvis vi tør lægge vanetænkningen på hylden og forandre tingene mærkbart?

Kort sagt: Hvad er meningen – for dig?

Du kan følge med
på hjemmesiden her, hvor de nyeste samtaler bliver lagt op, og hvor du selv kan komme med et bud på, hvad meningen er for dig. Du kan også følge med på Morten Østergaards Facebook side.

Hvad er meningen?

Pressemøde om efterårets vigtigste prioriteter

Som opvarmning til dette års sommergruppemøde, afholdt Radikale Venstre pressemøde d. 17 august, hvor Morten Østergaard og Sofie Carsten Nielsen fortalte om dette efterårs vigtigste prioriteter.

Se hele pressemødet her

Sammen om finansloven

Virkelighedstjek: Som optakt til finansloven har den radikale folketingsgruppe holdt en række åbne workshops med studerende, eksperter, organisationer med flere for at få input og ideer med til efterårets afgørende forhandlinger.

Se videoer fra workshops

Radikale gør Kolding grønnere og sætter fokus på verdensmålene

Med en iøjnefaldende verdensmålspavillon og hashtagget #grønbetydernu satte Radikale i Kolding en tyk streg under de grønne klimaambitioner ved Kolding Green Streets en lørdag i juni. Med flagrende verdensmålsbannere i gul, brun og grøn, inviterede Radikale i Kolding forbipasserende på Vestretorv til at dele ideer under overskriften ”Gør Kolding Grøn”.

Læs mere om grøn dag i Kolding

Mød Radikal Ungdoms nye formand

På Radikal Ungdoms landsmøde i midten af august blev Jacob Robsøe valgt som ny landsformand. Han vil sætte fuld blus på klima, uddannelse og ligestilling – men også skolevalget og kommunalvalget bliver to hovedprioriteter for Radikal Ungdom.

Kom tæt på det nye formandskab

Lotte Rod: Lad os lære af coronaskolen

De seneste måneder har kastet de danske folkeskoler ud i et omfattende eksperiment, hvor de har skulle indrette sig på nye måder. Og det viser sig, at elever og lærere har nydt godt af den større frihed med mere leg, fordybelse, kreativitet og tættere relationer. Derfor vil Radikale Venstre fortsætte coronaskolens positive sider, fortæller børneordfører Lotte Rod.

Læs interviewet om folkeskolen

En radikal ildsjæl takker af for nu

Bitten Schjødt Kjær stopper på posten som radikal landsnæstformand til landsmødet i september.
Hun kan se tilbage på tre år med fuld fart på foreningsudvikling, valgkampe og stærke relationer på tværs af landet.

Læs interview med Bitten Schjødt Kjær

Nyt fra EU-parlamentet

Hver måned bringer vi nyt fra de to radikale medlemmer af Europa-Parlamentet:

Morten Helveg giver status efter genopretningsplan: Vigtige områder slagtet med sparekniven

Karen Melchior: Sociale Medier skal reguleres for at sikre demokratiet
Læs indlæggene her

Vollsmose genbesøgt

Morten Østergaard til samtale og fodboldkamp i en bydel under forandring.  Susanne Crawley, børne- og ungerådkvinde i Odense, havde inviteret Morten Østergaard og Rasmus Helveg til borgermøde og gåtur i det nye Vollsmose. Der blev også tid til at spille en fodboldkamp med de unge pigetalenter på DBUs lokale fodboldskole.

Kom med til byvandring i Vollsmose

Mindeord om Lone Dybkjær

Lone Dybkjærs meritter er mangfoldige og hendes betydning for ikke mindst udenrigspolitikken vil gå over i historien.

Som Morten Østergaard sagde, da vi tog afsked: ”Vi har i sommers sagt farvel til en politiker, der på mange måder var en af de første, og for os Radikale en af de største.”

Til minde om Lone Dybkjær

48 timer rundt i landet

Hvad er meningen?
Sådan spurgte Morten Østergaard danskerne i midten af august.

Spørgsmålet blev efterfulgt af 48 timer rundt i det danske land med samtaler fra øst til vest. På turen kom han forbi ægtepar, som staten skiller ad. Borgere, som ghettoloven tvinger fra hjem og fællesskaber. Danskere, som nægtes statsborgerskab af bureaukratiske systemer. Sportsfolk, der udsættes for racisme og forskelsbehandling. Folk, som klimakrisen truer på job og fremtidsudsigter.

Her kan du møde nogle af de mennesker, Morten kom forbi på sin tur.

Følg Mortens rundtur i landet

Navne og begivenheder
- September 2020

Nu går vi ind i september måned, og skyder dermed den radikale efterårsæson i gang. Det gør vi med landsmøde, samtaledag og spændende debatmøder om det nye udenrigspolitiske program. Læs mere om det hele her!

Vigtige radikale historier, der måske bliver overset?
Del dem med os her.

Send os dit tip
Følg os på twitter Følg os på twitter
Føg os på facebook Føg os på facebook