Alexander Bjørn Jensen

''Europas historie har bevist, at intet problem er for stort, hvis vi tør at stå sammen.''

Alexander Bjørn Jensen

Der er behov for en ny vej i Europa. En vej hvor vi siger fra overfor frygt, fremmedhad og indelukkethed. Hvor vi tør satse på de fælles løsninger og de store ambitioner. Europas historie har bevist, at intet problem er for stort, hvis vi tør at stå sammen. Det er det jeg stille op på. Troen på, at når vi står sammen, så kan vi klare alt.

ET EUROPA DER REDDER VERDEN

Verden står overfor en klimakrise. Skal vi komme de udfordringer til livs, skal vi turde have høje ambitioner. Vi har ressourcerne, viden og midlerne til at gøre noget, men det kræve at nogen tør påtage sig lederskab. Europa skal tage den tete, lede verden fremad og bevise, at sammen kan vi bekæmpe klimakrisen.

ET EUROPA DER GIVER MENING

Europa skal ikke bare kunne ses og mærkes - det skal give mening. For mig giver EU mening, når vi kæmper for verdens flygtninge. Det giver mening, når vi står sammen om at besejre terror og kriminalitet. Det giver mening, når vi arbejder for social retfærdighed på tværs af vores grænser. EU giver mening, når det løser de udfordringer vi alle møder i vores hverdag – store som små.

ET EUROPA DER TØR DRØMME

Europa skal ikke gøres op i bureaukrati og papirnussere. Det kan så meget mere end det. Når vi tør drømme om et grænseløst samfund, revner murene. Når vi tør drømme om demokrati og frihed, styrter tyrannerne. Jeg drømmer om et fællesskab, der ser muligheder i at samarbejde – ikke begrænsninger. Et Europa, hvor forsvar ikke kun behøver at være nationalt, men sagtens kan være tværgående. Et Europa, hvor udviklingspolitik er fælles, fremfor eget. Et Europa der sætter en dyd i at samarbejde for et bekæmpe splittelse. Europa har bevist, at når vi tør drømme kan vi skabe forandring. Når vi tør stå sammen, så kan vi klare alt.

E-mail: alexanderbjoern@radikalungdom.dk

KAMPAGNEANSVARLIG