Frederik Aagaard

''Hvis vi tør gribe mulighederne, kan vi skabe et Europa der fungerer bedre, end det gør i dag.''

Frederik Aagaard

Jeg er 33 år, bosat i Aarhus, men født og opvokset i Sønderjylland. Jeg stiller op til Europa-Parlamentet, fordi der er behov for, at vi tager vores europæiske demokrati mere alvorligt, end vi gør i dag.

Med en verden der er i opbrud og som udvikler sig hurtigere end nogensinde før, bliver vi nødt til at forstærke vores europæiske samarbejde, hvis Danmark og Europa fortsat skal have en stærk stemme i verden.

Men der er også grundlag for optimisme. Hvis vi tør gribe mulighederne, kan vi skabe et Europa der fungerer bedre, end det gør i dag.

ET GRØNNERE, FRIERE OG STÆRKERE EUROPA

Jeg vil have et stærkere Europa, hvor Danmark har afskaffet forsvarsforbeholdet. Et stærkere Europa kan tage vare på sin egen sikkerhed og har bedre styr på sine ydre grænser. Et stærkere Europa tager kontrol med globaliseringen, undgår skattesnyd og sikrer fair og fri samhandel.

Jeg vil have et grønnere Europa, der udfaser kul, sætter loft over udledningen af CO2, sikrer grøn strøm og grønne togforbindelser på tværs af Europas grænser.

Jeg vil have et friere Europa, der beskytter de værdier og den kulturarv, som vores lande bygger på. Demokrati. Retsstat. Humanisme. Menneskerettigheder. Hvis lande som Polen og Ungarn fortsat bryder med vores værdier, skal vi lukke for den økonomiske støtte.

HELT OG FULDT MED I FÆLLESSKAB

Jeg drømmer om et Danmark, der er fuldt og helt med i det europæiske samarbejde og som bidrager til at skabe et bedre Europa. Vores velfærdsstat og samarbejdende folkestyre har skabt et af verdens bedste samfund at leve i. Det må vi godt være stolte af. Derfor kan vi bidrage til vores europæiske demokrati, med snusfornuft og samarbejde og gøre Danmark til et forbillede i Europa.

KORT OM MIG

Privat bor jeg sammen med min kæreste og vores søn. Jeg er hobby-astronom og fodboldfan.

E-mail: Frederik.aagaard.sorensen@outlook.com

CV