Peter Miltersen Sørensen

''Sammen løser vi de store udforinger, som vi ikke kan klare hver for sig.''

Peter Miltersen Sørensen

''Sammen løser vi de store udforinger, som vi ikke kan klare hver for sig.''

Jeg er kandidat, fordi jeg tror på, at et stærkt Europa betyder et stærkt Danmark. Sammen løser vi de store udforinger, som vi ikke kan klare hver for sig. Jeg ser gerne, at vi arbejder endnu tættere. Tættere om at skabe en grøn fremtid, sammen om at hjælpe mennesker i nød og stå stærkere overfor Rusland og Kina.

EU SKAL VÆRE 100 PROCENT CO2-NEUTRAL I 2050

Klimaet er den allervigtigste dagsorden for mig. EU skal vise lederskab og gå forrest i den grønne omstilling - det skal vi gøre ved at skrue op for ambitionerne og arbejde hårdt på at blive CO2-neutrale i 2050. Det kræver politikere, der vil prioritere den grønne omstilling - for fremtiden er grøn, ikke sort.

INDFØR ET FÆLLES ASYLSYSTEM

Vi skal finde fælles svar på de fælles problemer. Flygtningesituationen skal løses. Det kan vi kun i fællesskab og med fælles regler. Vi bør blandt andet oprette fælleseuropæiske flygtningelejre uden for EU. Derudover skal det være muligt at søge asyl uden for EU, så mennesker ikke skal tage den farlige færd over Middelhavet.

AFSKAF TOLD PÅ AFRIKANSKE VARER

Vi skal give Afrika muligheden for at komme ind på det europæiske marked ved at afskaffe den told, der er på afrikanske varer. Som det er nu, har vi rigtigt nemt ved at sælge til Afrika, men Afrika har svært ved at sælge til os på grund af toldsystemet. Det er uretfærdige handelsvilkår, og det bremser udviklingen af den afrikanske økonomi.

E-mail: pmsoerensen2@gmail.com