Jeppe Sørensen

''Region Sjælland skal styrkes med flere lokale uddannelser og kultur, bedre infrastruktur og elektrificeret togdrift helt til København.''

Jeppe Sørensen

Vi skal have et Danmark i balance, hvor næstekærligheden og tilliden mellem mennesker igen kommer i højsædet. Hvor de grønne ambitioner fylder, og hvor vi kan give landet videre til de næste generationer, og vide at vi gjorde hvad vi kunne, for at passe på kloden. Et Danmark uden stress i det omfang vi ser i dag. Et Danmark der igen bliver verdens lykkeligste folk.

MOD TIL REEL INTEGRATION

Vi skal have en fast men fair flygtninge politik, hvor vi igen skal kunne være stolte af, at vi hjælper folk i nød. Fast betyder at nye borgere skal opføre sig ordentligt i Danmark. Fair betyder at vi gør op med ‘Ingers kagestramninger’. Flygtninge skal integreres fra dag 1, så de kan være deres nye land til gavn. Danskere skal igen kunne finde kærligheden i udlandet. Børnene må aldrig blive de klemte.

ET GRØNNERE DANMARK

Vi skal satse massivt på den grønne omstilling. Frem med ambitionerne. Vi kan godt i Danmark og vi har råd til det. Vi skal have 1 mio. elbiler på vejene i 2030.

EN BEDRE START PÅ LIVET FOR ALLE BØRN

Vi skal satse på de mindste. Lad os nu få nok pædagoger til at passe de mindste. Familierne skal kunne aflevere deres børn trygt, imens at de knokler for Danmark. Jeg tror på at vi kan forebygge mange senere problemer for børn og unge, ved at satse tidligt. Det Radikale Venstre vil f.eks. have minimumsnormeringer i daginstitutioner. Vi vil have mindre stress for de unge op igennem skolesystemet.

FÆLLES OM DE GRÆNSEOVERSKRIDENDE UDFORDRINGER

Vi skal samarbejde i EU og være stolte over at være med. Vi skal løse de mange grænseoverskridende problemer, som faktisk er de største. Flygtninge, grænseoverskridende kriminalitet, bank kriminalitet, skatteunddragelse, forurening, udenrigspolitiske udfordringer som Trump og Putin, grøn omstilling med mere.

E-mail: jeppe.h.s@gmail.com

OPSTILLET I
Sjællands Storkreds
- Kalundborgkredsen

TILLIDSHVERV

Tidligere:
Formand for Novo Nordisk Akademiker Forening
Kommunalbestyrelsesmedlem 2013 - 2017

Nuværende:
Valgt folketingskandidat
Bestyrelsesmedlem og kasserer Kalundborg Radikale Kommuneforening

CV

Jeg er 42 år gammel og familiefar med 4 drenge i huset på 0, 7, 9 og 11 år. Jeg er født og opvokset i Kalundborg. I min fritid er jeg glad for naturen, roning, løb og badminton. Jeg er uddannet ingeniør og arbejder som projektleder i det private erhvervsliv.

Jeg har været inde i kommunalpolitik i en valgperiode fra 2013 til 2017. Jeg vil gerne forsætte og bruge erfaringen til at vi kan gøre endnu mere bedre. Mit fokus er nu bare udvidet fra Kalundborg, til at dække Sjællands provins, som fortjener meget mere fokus set i forhold til København.