Josefine Schlosser

''Jeg drømmer om en fremtid, hvor vi har indset, at vi skal tage endnu mere globalt og grønt ansvar.''

Josefine Schlosser

Jeg drømmer om en fremtid, der er både grønnere, friere og har plads til forskellighed. Et samfund der bygger på tillid, frivillighed og omtanke. Jeg er selv vokset op i en familie, hvor vi altid har været engageret i de lokale foreninger, og for mig at se så opstår der magi, når vi gør noget for andre uden at forvente at få noget for det. For mig er vores lokalforeninger og frivilligheden en stærk del af fundamentet i vores civilsamfund, og det skal vi værne om og understøtte. Dette skal også tænkes ind i bl.a. vores integrationspolitik.

GODE UDDANNELSER I HELE DANMARK

Jeg brænder for et uddannelsessystem i top, et Danmark uden kanter, grønt ansvar og ordentlighed tilbage i integrationspolitikken. Det betyder, at vi skal sikre uddannelser med kvalitet over hele Danmark, og vi bliver nødt til at investere, så vi sikrer, at vores unge ikke skal bruge flere timer på offentlig transport om dagen, bare for at få en ordentlig uddannelse. Helt grundlæggende handler det om, at vi skal opbygge et uddannelsessystem, der skaber lige muligheder for alle.

ET GRØNNERE OG FRIERE DANMARK

Jeg drømmer om, en grønnere fremtid, hvor vi er i top, når det gælder grøn forskning, grøn energi og bæredygtighed. En fremtid, hvor vi har indset, at vi skal tage endnu mere globalt ansvar, og er de bærende kræfter, når det bl.a. gælder flygtninge og klima. Der er brug for, at Danmark går forrest i den grønne omstilling. Vi står nemlig midt i klimaudfordringerne og er et af de lande i verden, der har flest ressourcer og muligheder for at handle nu. Det betyder, at vi skal tage grønt ansvar nu, så vi sikrer at vores børn og børnebørn også kan få lov til at nyde vores skønne klode.

VI SKAL VÆRNE OM VÆRDIERNE

Vi skal stå fast på de værdier, der kendetegner det danske samfund. For mig betyder det, at vi skal respektere vores medmennesker - uanset hvor i verden de kommer fra! Udlændinge skal ses som en ressource, og ikke en byrde. Jeg håber også på, at vores udkantskommuner blomstrer, og at alle børn og unge i Danmark har mulighed for at tage en uddannelse med kvalitet, tæt på hvor de bor. At vi passer på vores skønne natur, og at vi har taget hånd om generationsforureningerne.

OM MIG

Jeg hedder Josefine, er 21 år og bosat i Lemvig. Lige nu er jeg igang med mit andet sabbatår, arbejder som studentermedhjælper, og så stiller jeg for første gang op til Folketinget for Radikale Venstre. I min fritid elsker jeg at dyrke gymnastik, være gymnastiktræner, se film og tv-serier, lave mad og bage, og at nyde Vestjyllands skønne og barske natur. Intet kan rense hovedet så godt, som bølgernes brusen, de skrående skrænter ved Bovbjerg og en god vind fra vest!

E-mail: josefine.schlosser@hotmail.com

KAMPAGNELEDER
Emilie Agergaard
E-mail: emilie.agergaard@gmail.com