Katrine Robsøe

''Vi skal droppe mistilliden, som vi ser i besparelser på uddannelse, grænsebomme og forbud. Lad os få tilliden tilbage.''

Katrine Robsøe

Jeg tror på, at vi kan gøre i morgen bedre end i dag. Derfor stiller jeg op til Folketinget.

Vores samfund trækkes i øjeblikket i modsat retning af, hvad jeg ønsker for vores land. Der bliver trampet på vores værdier af dem, som ellers bryster sig af at beskytte dem. Optimisme, ambitioner og udsyn er byttet ud med frygt, smålighed og snæversyn. Vi er ved at tabe både omdømme og fremtiden på gulvet.

Jeg kæmper for en anden vej. Vi kan mere – og vi skal mere! Jeg ser et Danmark, der husker sit fundament og holder fast i sine sande værdier. Et Danmark, hvor vi har tillid til vores medmennesker og tiltro til fremtiden. Et Danmark, der tør gå forrest og ikke er bange for verden.

Jeg stiller op, fordi der findes en anden vej end den, vi er på vej ned ad lige nu.

BESKYT DE DANSKE VÆRDIER - medmenneskelighed og mangfoldighed

Jeg elsker Danmark, og netop derfor er jeg radikal. Vi skal ikke spærre os inde bag grænsebomme og forbud, men i stedet åbne armene og tage i mod kvoteflygtninge. Vores styrke ligger i vores medmenneskelighed, vores internationale udsyn og troen på verden omkring os. Vores land og vores værdier er stærke og behøver ikke burkaforbud og grænsekontrol.

INVESTÈR I UDDANNELSE – lad alle unge udleve deres potentiale

Med de nuværende besparelser på uddannelse tisser regeringen i bukserne for at holde varmen. Jeg ønsker et Danmark, hvor vi tror på fremtiden og har tiltro til de unge, der skal bringe vores samfund videre. Et Danmark, hvor vi ikke sparer, men investerer i uddannelse. Hvor vi ikke har uddannelsesloft, men i stedet rig mulighed for efteruddannelse og dygtiggørelse.

SÆT FART PÅ DEN GRØNNE OMSTILLING - Danmark tilbage i førertrøjen

Jeg ønsker et Danmark, der går forrest i klimakampen. Vi er den første generation, der kan se konsekvenserne af klimaforandringerne - og den sidste generation, som kan nå at gøre noget ved dem. Nu, hvor resten af verden endelig har sat sig ind i elbilen, duer det ikke, at den nuværende regering hænger i bremsen. Danmark skal være foregangsland for grønne mål og bæredygtig teknologi.

OM MIG

Til dagligt arbejder jeg som uddannelsespolitisk konsulent for Dansk Industri. Tidligere har jeg blandt arbejdet hos Danmarks Lærerforening, Dansk Erhverv og Radikale Venstre.

Jeg er vild med håndbold, specialøl og Kims gule snack chips. Jeg har arbejdet både frivilligt og lønnet i integrationsprojekter, plantet træer i regnskoven på Borneo og spist masser af havregryn på min SU.

Inden udgangen af 2020 vil jeg:
-Tage dykkercertifikat
-Afholde en fed folketingsvalgkamp, hvor jeg viser alle i Østjylland, at der findes et alternativ til den nuværende politiske retning
-Besøge Grønland
-Få klima og uddannelse helt i front på den politiske dagsorden

Integrationsordfører, erhvervsordfører, ordfører for videregående uddannelser

E-mail: katrine.robsoe@ft.dk

PERSONLIG ASSISTENT