Morten Østergaard

Morten Østergaard

''Danmark har brug for en ny retning. FREMAD.''

En ny retning for Danmark

Vi står ved en skillevej!

Valget handler om, hvilket samfund vi vil være.

Skal vi fortsætte med symbolpolitikken eller sætte en ny retning for Danmark?

Jeg kæmper for en ny retning for Danmark. Hvor vi finder rigtige løsninger på virkelighedens problemer. Får integrationen til at virke. Bremser klimaforandringerne. Og vender besparelserne til investeringer i vores børns opvækst og uddannelse.

VIRKELIGHEDEN KALDER: DROP BESPARELSERNE

For mig starter det med børnene. Vi skal skabe en generation af kreative, selvstændige og tillidsfulde unge, der er klar til at erobre verden, uanset om det er som faglært eller ph.d. For jeg tror på, at det vi skal leve af i fremtiden er vores evne til at kombinere ånd og hånd. Viden og vilje. Drop uddannelsesloftet og besparelser. Vi skal investere i muligheder for alle.

TØR VI, KAN VI BLIVE VERDENS GRØNNESTE

For mig handler det om ansvaret. At Danmark viser verden, hvordan man lever og producerer uden at belaste klimaet eller slide på jordens begrænsede ressourcer. Vi skal trygt kunne drikke vand fra hanen, indånde storbyens luft og bade i havne og søer. For vi lever godt, når vi lever grønt.

FREMAD MOD MERE FRIHED

Og for mig er frihed til forskellighed afgørende. Vi får ikke et stærkere fællesskab af at begrænse hinandens fri-hed. Vi bliver ikke mere trygge af at opgive et åbent samfund baseret på frihed og lighed. Og Christiansborg skal ikke spilde tiden på at bestemme, hvad tøj vi må have på, hvor vi må bo, og hvordan vi skal hilse på hinanden.

Vi skal give muligheder til de, der ikke har fået dem fra barnsben. Fjerne fattigdomsydelserne, så ingen børn skal vokse op i fattigdom. Vi skal bekæmpe undertrykkelse og social kontrol. Og alle børn skal opleve, at der er pædagoger nok til at de også bliver set.

MORTEN ØSTERGAARD - POLITISK LEDER

Jeg er født og opvokset i Vejlby-Risskov og har siden 2005 været valgt til Folketinget i Østjyllands Storkreds. Jeg er 42 år, er gift med Line og sammen har vi to børn. Jeg elsker sport og motion. Jeg var bl.a. uddannelsesminister og vice-statsminister i SR-regeringen, og har siden 2014 været politisk leder for Radikale Venstre.

E-mail: morten.ostergaard@ft.dk

OPSTILLET I