Rasmus Bach Krabbe

''Danmark skal tilbage på et spor, hvor vi vægter medmenneskelighed, velfærd og langsigtede løsninger.''

Rasmus Bach Krabbe

Jeg har valgt at engagere mig i politik, fordi jeg mener, at dansk politik er inde på et forkert spor, og der er brug for flere kræfter til at modarbejde denne udvikling.

Jeg finder det forstyrrende at se at store partier velvilligt går på kompromis med retssikkerhed og grundlæggende medmenneskelighed for at tækkes en folkestemning. En folkestemning der piskes op af mennesker der ønsker at vore beslutninger skal drives af frygt. Det er ligeledes forstyrrende at se store partier underminere vores demokrati ved at løbe efter meningsmålinger, frem for at argumentere for deres ideologi.

Jeg håber vi kan få Danmark tilbage på et spor, hvor vi vægter medmenneskelighed, velfærd og langsigtede løsninger højere end kortsigtede spareøvelser og bruger symbolpolitik til at fremavle frygt og fjendtlighed.

DIGITALISERING FOR FREMTIDEN

Digitaliseringen er ikke længere bare et værktøj vi kan lægge fra os efter behag. Den er i stigende grad en forudsætning for vores levevis. Vi må stoppe med at tænke på IT som en detalje, og stille os kritisk overfor vores anvendelse af den. Både når vi møder den hos Google eller Facebook, og når vi møder den på vores sygehuse og i vores daginstitutioner.

LIGESTILLING: LIGE VILKÅR OG LIGE ARBEJDSVILKÅR

Ligestillingsdebatten har de seneste år ikke fået den opmærksomhed den fortjener, og det er på tide at få genoplivet debatten. Vi skal til stedse kontrollere at arbejdsmarkedet fortsætter en positiv udvikling mod mere lige løn og arbejdsvilkår.

E-mail: rasmusbachkrabbe@gmail.com

KAMPAGNEANSVARLIG