Rune Christiansen

''Vi risikerer at tabe alt det, vi har opnået på gulvet, hvis vi lader os styre af populisme og kortsigtede løsninger.''

Rune Christiansen

Jeg kæmper for uddannelse, retsstat, lige vilkår for alle medborgere og grøn omstilling. Fordi den demokratiske danske rets- og velfærdstat ikke kom af sig selv. Og fordi vi risikerer at tabe alt det vi har opnået på gulvet, hvis vi i disse år lader os styre af frygtbaseret populisme og kortsigtede løsninger.

DANMARK HAR BRUG FOR EN NY RETNING

Vi skal væk fra den frygtbaserede kurs, der leder til grænsebomme, håndtrykstvang, smykkelove, øde øer og fattigdomsydelser, der forarmer udsatte børnefamilier, og i stedet turde satse på flere pædagoger, bedre uddannelse og tillid til de offentligt ansatte, uden at vi af den grund kommer med økonomiske overbud og luftige løfter, der ikke kan finansieres.

Hvis vi dropper frygten og populismen, og i stedet finder tilbage til de værdier, der har gjort Danmark til et fantastisk samfund, så kan vi med det udgangspunkt for alvor komme i gang med den grønne omstilling. Det er der nemlig brug for.

OM MIG

Lektor i historie og en progressiv kulturradikal uddannelsesfetichist, der aldrig vil give køb på demokrati, retsstat og alle borgeres lige rettigheder på tværs af race, religion, køn, seksualitet eller kulturbaggrund. Men som samtidig godt kan regne, og ved at det altid går ud over de svageste, hvis man ikke også sørger for en grundlæggende økonomisk ansvarlighed.

Jeg elsker både Brandes og boksning, kører dieselbil, mens jeg drømmer om bedre offentlig transport og spiser masser af røde bøffer, som jeg så naturligvis klimakompenserer for. Jeg hader både spelt, skyr og mælk i kaffen, men laver en formidabel brun sovs. Min flæskesteg er altid sprød, jeg kan huske hele kongerækken udenad, og alligevel er jeg både europæer og verdensborger. For dem, der påstår, at danskhed og åbenhed over for verden er modsætninger, lyver!

E-mail: ruch@via.dk

OPSTILLET I
Sydjyllands Storkreds
- Kolding Nordkredsen