Vibeke Grønbæk

''Det er et fælles ansvar at træffe de valg, der sætter retningen. Vi vil fremad! For et større, grønnere og friere Danmark med muligheder for alle.''

Vibeke Grønbæk

Jeg vil arbejde for et grønnere, friere og stærkere Danmark. Fremtiden skaber vi sammen. Det er et fælles ansvar at træffe de valg, der sætter retningen. Vi vil fremad! For et større, grønnere og friere Danmark med muligheder for alle.

FREMAD FOR DEN GRØNNE OMSTILLING

Er du bange for, at vi ikke gør nok for at bekæmpe klimaforandringerne, og at vores børn og børnebørn kommer til at betale prisen? Så er du ikke alene – sådan har jeg det også!
Lad os hæve den grønne overligger og skabe et grønt Danmark, der igen leder verden.

Jeg drømmer om en million elbiler på vejene i 2025. Jeg drømmer om 100% grøn energiforsyning. Jeg drømmer om et Danmark med et giftfrit landbrug, der leverer god og grøn mad til Danmark og resten af verden. Et landbrug, der bliver sundt igen, både økonomisk og i forhold til klimaet og naturen.

UDDANNELSE OG DANNELSE

Min erfaring som folkeskolelærer de sidste 30 år fortæller mig, at uddannelse ikke kun er uddannelse til et job. Uddannelse og dannelse hænger sammen. Vi skal have alle med, også dem, der kommer fra udsatte familier, og uanset om man lærer bedst med hovedet eller hænderne. Vi skal uddanne og danne unge til hele mennesker, der kan klare sig i et kompliceret og foranderligt samfund. Det vigtige er ikke, om uddannelsen er lang eller kort, men at den stiller dem bedre i livet. Derfor skal vi også afskaffe uddannelsesloftet.
Uddannelse skal være for ALLE. Uanset hvem du er, og hvor du bor. Børn og unges fremtid skal ikke afgøres af deres postnummer.

UD MED UDREJSECENTER LINDHOLM

Det giver INGEN mening at placere nogen som helst på en meget lille ø, når færgen sejler hele tiden. Det er ren symbolpolitik og spild af ufattelige summer - samtidig med at det er et alvorligt brud på menneskerettighederne og grundloven. Lokalsamfundet lider, og allerede nu ligger hussalget helt stille. Uvisheden har spredt sig i hele kommunen, som i forvejen kæmper med økonomien og med at være en landkommune under pres.

E-mail: vigr@mail.dk

OPSTILLET I
Sjællands Storkreds
- Vordingborgkredsen